7258 Sayili Kanun Un 5 D Bendi̇ Uyarinca İdari̇ Para Cezasi Veri̇ldi̇…

작성자 Cruz
작성일 24-09-28 20:51 | 7 | 0

본문

Teşkilat Başkanlığı spora dayalı bahis ve şans oyunlarının düzenlenmesi ve düzenletilmesinde tek yetkilidir. Gençlik ve Spor Bakanlığının izin veya onayıyla spora dayalı bahis ve şans oyunlarının düzenlenmesi, denetim ve gözetimi altında düzenletilmesi, oynatılması, gerekli altyapı ve organizasyonun sağlanması ve yürütülmesi için gerçek ve tüzel kişilerle sözleşme yapabilir.

868.jpg

Yasadışı Bahis Oynayıp Ceza Alan Var Mı?



Kanun md.5/1-a veya b bentleri kapsamında düzenlenen suça vücut verecektir. Dediğimiz gibi birbirine çok benzeyen bu iki suç tipinden yasadışı bahis suçu ve cezası 7528 sayılı yasada belirlenmişken, kumar oynanması için yer ve imkan sağlama suçu Türk Ceza Kanunu içerisinde yer almıştır. Yukarıda belirttiğimiz bunu okuun yasadışı bahisi düzenleyen 5. Maddesi bu suçun her bir işleniş şekli bakımından ayrı ayrı cezai yaptırım öngörmüştür. Yasadışı bahisten oynama veya oynatmadan dolayı hakkında adli veya idari para cezasına hükmedilen kişiler, UYAP vatandaş veya e-devlet üzerinden cezasının olup olmadığını sorgulayabilir. Yasadışı bahis oynama fiiline karşı 7258 sayılı Kanun m. 5/1-d’de öngörülen idari para cezası kararının tefhim veya tebliğinden itibaren 15 gün içinde sulh ceza hakimliğine başvurulması suretiyle itirazda bulunulur.



Yasadışı Bahis Ve Kumar Sitelerinde Kaybedilen Paraların Geri Alınması



Yasadışı bahis öyle bir alandır ki yasadışı bahis oynatan, yasadışı bahis oynanmasına yer ve imkan sağlayan, bunu teşvik eden, reklamını yapan, herhangi bir şekilde para yatıran veya aracılık eden ve en önemlisi yasadışı bahis oynayan kişiler için ceza uygulanan bir alandır. Bu kapsamda kişiler için haklarını savunma hayati önem taşımaktadır. Zira buradan doğan yaptırımlar kimi zaman ciddi sonuçlar doğurmaktadır.



Öncelikle ödemenin gerçekleştiği kredi kartı sahibi bankaya itiraz başvurusu yapılır. İtirazı alan banka, karşı işyerinin bankasına yönlendirir. İşyeri bankası, itirazı söz konusu işyerine sunmakta ve işlem ile ilgili belgeleri talep eder. İşyeri, kendisine tanınan süre içinde belgeleri iletmez veya yetersiz belge iletir ise itiraz edilen tutar banka tarafından, işyeri hesabından çekilerek kredi kartı sahibi bankaya iletilir. Yeterli belge iletilmesi halinde ise belgeler kredi kartı sahibi bankaya iletilerek itiraz reddedilir.

Dolayısıyla kanun, amaçladıklarını bir yandan gerçekleştirmekte diğer yandan ise sekteye uğratmaktadır. Kripto varlıkların ise para niteliği taşımadığı kabul edilmektedir.

Genellikle web tarayıcıları otomatik olarak çerezleri kabul edecek şekilde çalışmaktadır. Kullanmakta olunan internet tarayıcısına bağlı olarak; internet siteleri ziyaret edildiğinde kullanılan çerezler hakkında bunların kabul edilmesinden önce uyarı verilmektedir. Bu sayede bütün çerezlerin engellenmesi ve sair hususlarda değişiklikler yapabilirsiniz. İnternet sitemizi farklı cihazlardan ziyaret ediyorsanız, her bir cihaz kapsamında tarayıcı ayarlarını değiştirmeniz gerekmektedir. İnternet sitemizde kullanılan çerezleri engellemeniz halinde, web sitemizden alınan verimin düşeceğini ve web sitemizin düzgün çalışmayabileceğini bilgilerinize sunarız. Bu Kanunda tanımlanan suçlara ilişkin delil veya emarelerin tespiti hâlinde Spor Toto Teşkilat Başkanlığı, doğrudan Cumhuriyet başsavcılığına başvuruda bulunabilir.

Bu kişiler kumar sitelerinin ödemediği veya tabiri caizse "üzerine çöktüğü" paraların geri alınacağı vaadiyle kişilerde bir takım masraf kalemi adı altında para talep etmektedir. İade konusunda yalnızca avukatlar ile çalışılmasında fayda vardır.

D) Spor müsabakalarına dayalı sabit ihtimalli veya müşterek bahis veya şans oyunlarını oynayanlar mahallin en büyük mülki idare amiri tarafından beş bin liradan yirmi bin liraya kadar idari para cezası ile cezalandırılır. Yasadışı bahis sitesi (www.mymcs.org) cezası 7258 sayılı Kanunda düzenlenmiştir. Buna göre unlawful platformlar üzerinden bahis ve şans oyunlarını oynatmak, oynanması için yer ve imkan sağlamak, özendirmek ve bu oyunlarla ilişkili para trafiğine aracılık etmek suçtur. Söz konusu platformlar üzerinden bahis ve şans oyunları oynamaksa suç değil kabahattir. Bu kabahatin yaptırımı yani yasadışı bahis cezası ise 5.000,00 TL ile 20.000,00 TL arasında idari para cezasıdır. Türkiye’de spor müsabakalarında bahis ve şans oyunlarının yasa dışı olarak oynatılması ve bu faaliyetlere yer ve imkan sağlanması gibi suçlar, 7258 sayılı "Futbol ve Diğer Spor Müsabakalarında Bahis ve Şans Oyunları Düzenlemesi Hakkında Kanun" ile düzenlenmiştir. Maddesi, yurtiçinde ve yurtdışında yasa dışı bahis veya şans oyunu oynatılmasını ve bu tür faaliyetlere yer ve imkan sağlanmasını suç olarak tanımlamaktadır.

İlgili itiraz başvurusunun yetkili merciye, süresi içinde, doğru gerekçelerle yapılması gerekir. Dolayısıyla uzman bir avukatın hukuki yardımına ihtiyaç olur. Son olarak hükmün "d" bendinde, bahse konu bahis ya da şans oyunlarını oynayan kişilere yönelik bir düzenlemeye gidilerek, idari para cezası öngörülmüştür. Dolayısıyla bu hükümde, ceza hukuku anlamında özgürlüğü kısıtlayıcı bir ceza yaptırımı olduğu söylenemez.

댓글목록 0

등록된 댓글이 없습니다.